Aby miasta lepiej funkcjonowały i aby mieszkańcy byli bardziej uprzywilejowani - więcej miejsca, mniej hałasu, większe bezpieczeństwo należy stopniowo wdrażać nowy system realizacji dostaw towarów do firm w trybie nocnym.
Wtedy to transport realizowany przez auta ciężarowe miały by pierwszeństwo na ulicach oraz wiele udogodnień wjazdu w różne strefy co współgra z ich coraz wyższym poziomem automatyzacji, sterowania, ekologii i zmniejszania hałasu. Idea ta rozwinie sieci małych magazynów miejskich, gdyż na krótki dystans zaopatrzenie już w dzień będzie realizowane pojazdami np. elektrycznymi do 2,5 t. i mniejszymi. Dodatkowym rozwinięciem systemu nocnych dostaw były by sieci wrzutni, skrytek i przechowalni przy firmach dla bezosobowego dostarczenia zaopatrzenia.
Efektem wynikowym są miasta bez pojazdów ciężarowych w dzień - jest ciszej i bezpiecznej a cała logistyka działa wydajniej i sprawniej.
W tworzeniu takich systemów pomogą aktualnie będące w fazie testów różnego rodzaju pojazdy elektryczne
krótkiego zasięgu - tak by bezemisyjnie w strefie transportowej mogły dostarczać małe porcje towarów na
zamówienie z centrów logistycznych z peryferii miast do magazynów miejskich lub bezpośrednio do klientów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz